Under vecka 13 arbetar vi med följande:
Svenska: Eleverna skriver på sina examinationer av bokprojektet av hjärtans lust. Vecka 13 är det inlämning.(olika dagar för olika klasser). Be gärna att få läsa era barns alster!
Efter påsk startar ett nytt spännande projekt … Men först lite välbehövlig ledighet!
Matematik: Eleverna ska försöka att göra klart avsnitt 2.4 i MA boken eller MA appen. Avsnittet handlar om multiplikation med parenteser och förenkling av dem.
Slöjd
Textilslöjd
Sömnad av t-tröja, vi följer arbetsgången. Några börjar fålla med dubbelnål.
Trä och metallslöjd
Vi fortsätter med Kallbockning .
No Eleverna arbetar med vidare med ljus och ljud i grupp. På tisdagens resursdag ska lapprapporterna lämnas in för bedömning. Detta görs i Classroom.
So
Vi jobbar vidare med Kristendomens inriktningar; katolska, ortodoxa och protestantiska kyrkan. Uppgifter finns i Classroom.
Teknik Eleverna arbetar vidare med ritningar och byggande av friggebod eller väderkvarn.
Idrott
Dan: Vi jobbar vidare med att skapa egna danskoreografier i grupp parallellt med redskapsgymnastik. Vad gäller redskap skall eleverna träna på olika övningar i räck, ringar och matta. De väljer sedan att välja ut några av dessa som de filmar och lämnar in i Classroom. Detta och dansen skall vara klart innan påsklovet. Till påsklovet skall även en utvärdering av styrketräningstemat som vi hade i början av terminen lämnas in. Uppgiften finns i Classroom.
Andreas: 8A fortsätter att jobba med fokus på dans och rörelse till musik. Vi kommer bl.a jobba med en koreografi till Michael Jacksons “Beat it”.
Jenny:
Musik
Camilla: Försök att göra klart den låt ni spelar för redovisning.
Hemkunskap
Susanne: Vi avslutar hälsocoachen.
Camilla:
Marina: Vi avslutar hälsocoachen.
Spanska
Malin: Vi repeterar grammatik med fokus på futurum och oregelbundna verb i presens
Natalia: : Skriver klart på sina brev som ska vara klara tills på onsdag den 28/3 då de ska skickas iväg till respektives brevkompisar. Vi arbetar även vidare med grammatik, verb övningar att göra med framtiden och perfekt( dåtiden) och tränar på skriftligt.
Clara: Vi ska arbeta med tempusformen framtid samt påbörja muntligt grupparbete.
Tyska
Vi arbetar med korta övningar i momenten tala, läsa, skriva, lyssna samt går igenom perfekt grupp 5.
Franska - Vi kommer att arbeta med signalement samt att kunna beskriva en person muntligt.